SON DAKİKA

İhracat teşvikleri

Murat Ingin 17 Mar 2024

İhracat Devlet Teşvikleri, İşletmelere ihracat yapmaları için birçok fırsat sunuyor. Biz zaten bu faydalı hizmetlerin çoğunu ya bilmiyoruz ya da kullanmıyoruz. Ancak, Cumhurbaşkanımızın açıklamalarından da anlıyoruz ki bu yıl kırılan ihracat rekoru gelecek yıllar için bir teminat olmuştur. 

Günümüzde ihracat yapmak isteyenler için devletimiz, işletmeler için sınırsız bir potansiyel sunuyor. Devlet tarafından sağlanan ihracat teşvikleri, işletmelere önemli avantajlar sağlamaktadır. Küresel Pazarlara Erişim kolaylığı elde ederek İhracat için devlet teşvikleri ile bağlantı kurmak ve fayda sağlamak, işletmelere hızır gibi gelebilir. Bu devlet teşvikleri ve bürokratik engellerin hafiflemesi yurt dışındaki pazarlara adım atma fırsatı sunuyor. Bu teşvikler sayesinde işletmeler, ürün ve hizmetlerini dünya genelinde daha geniş bir kitleye ulaştırabiliyor.

Şirketler en faydalı gelen özelliklerinden biri de Yatırım Maliyetlerini Azaltma. İhracat süreçleri, web sitesi lokalizasyonundan lojistik düzenlemelere kadar birçok maliyeti içerir. Devlet teşvikleri, bu yatırım maliyetlerini karşılayarak işletmelere destek olur. İhracat devlet teşvikleri, Türk markalarının yurt dışında bilinirliğini artırır. Bu sayede Türk işletmeleri, global arenada daha güçlü bir imaj oluşturabilir. İhracatın artması, ülkeye giren döviz miktarını artırır. Bu da ülke ekonomisi için önemlidir. Devlet teşvikleri, ihracatın artmasına katkı sağlar.

İhracat destekleri, mal ihracatından hizmet ihracatına, teknik müşavirlikten markalaşmaya kadar geniş bir yelpazede sunulur. KOSGEB ve Eximbank gibi kurumlar da işletmelere destek sağlıyor. 

Vergi muafiyetleri, sübvansiyonlar, düşük maliyetli krediler ve vergi iadeleri gibi ihracat teşvikleri, genel ihracat maliyetlerini düşürmeye yardımcı olduklarından ihracatçılar için çok önemlidir. Bu teşvikler, finansal yükleri azaltarak ihracatçıların küresel pazarda rekabetçi fiyatlar sunmasına olanak tanıyor ve ürünlerini uluslararası alıcılar için daha çekici hale getiriyor.

Mali faydaların yanı sıra, hükümetler tarafından sağlanan ihracat hizmetleri, işletmelerin ihracat sürecini kolaylaştırmaktadır. Bu hizmetler arasında dokümantasyon yardımı, lojistik destek ve uluslararası pazarlara erişim yer almaktadır. Bu hizmetler ihracat prosedürlerini daha sorunsuz hale getirerek ihracatçıların uluslararası ticaretin karmaşıklıklarını daha verimli bir şekilde yönetmelerine yardımcı olur.

Devlet ihracat teşvikleri ve hizmetleri, işletmelerin rekabetçi küresel pazarda başarılı olmaları için gerekli desteği sağladıklarından ihracatçılar için vazgeçilmezdir. Bu girişimler yalnızca bireysel ihracatçılara fayda sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda ihracatı teşvik ederek ve uluslararası ticaret alanındaki konumunu güçlendirerek bir ülkenin genel ekonomik büyümesine de katkıda bulunuyor.

Eğer sizin de bu tip bir teşvik ihtiyacınız var ama ne yapıp nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız bu karmaşık yolda ilerlerken bazı kurumlar sizin yanınızda olabilir. Bu tip işletmelerden birinin sahibi dostum İnan Yaşar Türksoy tüzel firmalar için teşvik süreci danışmanlığı veriyor. Ayrıca firmalara sağladığı yurt dışı reklam, tanıtım, organizasyon çalışmaları da yaparak ihracat potansiyelimizin artırılmasına katkıda bulunuyor.  Bu tip çalışmaların faaliyet alanları sektörlere göre farklılık gösterse de genellikle şu başlıklarla oluşturuluyor. 

• Turquality,

• Hizmet sektörü teşvikleri,

• Mal ihracatı teşvikleri,

• Teknik müşavirlik hizmetleri teşvikleri,

• Marka-patent,

• Uluslararası sağlık turizmi yetki belgesi,

• Sağlık oteli ruhsatlandırma-akreditasyon,

• Yurt dışı reklam, tanıtım ve pazarlama,

• İş geliştirme ve yurt dışı pazar araştırmaları konularında ulusal ve uluslararası ölçekte tüm tüzel firmalara danışmanlık verilmekte.

Ticaret Bakanlığı uzun yıllardır Mal ihracatı için vermiş olduğu destekleri 2015 yılında hizmet ticareti sektörleri içinde uygulamaya koymuş ve 2022 mayıs ayı başında yapılan yeni düzenleme ile çok daha fazla sayıda desteği hizmet ticareti sektörü yararlanıcılarının kullanımına sunmuştur.

Sevgili dostum İnan Yaşar Türksoy bunun gibi daha birçok konu var diyerek ufkumuzu açtı. Aslında bu konuyu merak ediyorsanız ona danışabilirsiniz.  Yurt dışına ihracat hem ülke ekonomisi hem de şirketler için çağımızın en önemli konusu. Fakat, dünya pazarında yer almak isteyen bir şirket nasıl sabit ve değişken maliyetleri için bir bütçe ayırıyor ise, mutlaka elde ettiği gelirin minimum %25’ini reklam, tanıtım ve pazarlama için kullanmalıdır. Ormanda öten bülbülün sesi ne kadar güzel olsa da şehirde öttüğü zaman kazancı daha büyük olur. 

Sonuç olarak, devlet ihracat teşvikleri ve hizmetleri, işletmelerin rekabetçi küresel pazarda başarılı olmaları için gerekli desteği sağladıklarından ihracatçılar için vazgeçilmezdir. İhracatı teşvik ederek ve uluslararası ticaret alanındaki konumunu güçlendirerek bir ülkenin genel ekonomik büyümesine de katkıda bulunuyor.