SON DAKİKA
Lojistik Perşembe 06 Nisan 2023 02:27

ÜLKEMİZİN LOJİSTİK KAPASİTESİ VE VERİMLİLİĞİ GÜÇLENECEK

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, demir yolunun taşımacılıktaki oranının 2029 yılında yüzde 11'i aşmasını, 2053'te ise yaklaşık yüzde 22 olarak gerçekleşmesini öngördüklerini belirterek, "Artan çevresel kaygılar, düşük emisyon hedefleri ve Türkiye'nin Orta Koridor üzerine olan stratejik hedefleri doğrultusunda demir yolu yatırımlarına daha da ağırlık vereceğiz" dedi

Ülkemizin lojistik kapasitesi ve verimliliği güçlenecek

Türk Demiryolu Sektöründe İntermodal Taşımacılık Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Projesi'nin açılış toplantısı, gerçekleştirildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, toplantının açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'nin her köşesini birbirine bağladıklarını, bununla yetinmediklerini ve dünyayı Türkiye'ye bağladıklarını söyledi.

2023 döneminde 194 milyar dolarlık yatırımı Türkiye'ye kazandırdıklarını ifade eden Karaismiloğlu, "İnşa ettiğimiz alternatif güzergahlarla, ulaştırma koridorlarıyla, ticaret yollarıyla etki alanımızı daha da geliştirmeye kararlıyız. Orta Koridor'un çok önemli bir ayağını teşkil ederek ülkemizin lojistik hareketlilikten alacağı payı artırdık. Tüm ulaşım hizmetlerini kat be kat artıran politikalar ve faaliyetlerle dünyada en hızlı gelişen ülkelerden biri haline geldik. Dünya ticaretinde söz sahibi olmamız için büyük bir hamle olan Orta Koridor'un ürettiği ve üreteceği potansiyel ortadadır" diye konuştu.

Yurt dışı taşımacılığında demir yolu payı artacak

Demir yolu yatırımlarındaki hedeflere ilişkin bilgi veren Karaismailoğlu, "Demir yolunun taşımacılıktaki oranının 2029 yılında yüzde 11’in üzerine yükselmesini, 2053'te ise yaklaşık yüzde 22 olarak gerçekleşmesini öngörüyoruz" dedi.

Yurt dışı yük taşımacılığında demir yolunun payını 10 kat artırmayı hedeflediklerini aktaran Karaismailoğlu, demir yolu yolcu sayısının 2035 yılında 145 milyonu, 2053 yılında ise 269 milyonu geçmesini hedeflediklerini dile getirdi.

Karaismailoğlu, diğer ulaşım modlarındaki yatırımların da devam edeceğine işaret ederek, şu değerlendirmede bulundu: "Netice olarak, demir yolunun yük taşımacılığındaki payı 2019’dan 2053'e kadar 7 kattan fazla artacak. Bu rakamlar aynı zamanda karbon salımının ciddi anlamda azaltılması anlamına geliyor. 2053 yılına kadar, demir yolu ağımız 13 bin 22 kilometreden 28 bin 590 kilometreye çıkacak. Hızlı tren bağlantısına sahip il sayımız 8'den 52'ye yükselecek. 2053 yılına kadar yapacağımız yaklaşık 190 milyar dolarlık yatırımlarımızla, sektörün milli gelirimize katkısı 2053'e kadar 1 trilyon doları geçerek, yatırım bedelinin 5 katından fazlasını ülkemize kazandıracaktır. Ayrıca üretime 2 trilyon dolar, istihdama 28 milyon kişilik fayda sağlayacağız."

Lojistikte merkez haline geleceğiz

Gelecek dönemde Türkiye'nin eşsiz coğrafi konumundan da yararlanarak, lojistikte küresel ve bölgesel bir merkez haline gelmenin, kara yolu, demir yolu, deniz yolu, hava yolu ve haberleşme ağını ekonomik, etkin, verimli, emniyetli, çevreye duyarlı ve afetlere dayanıklı şekilde daha da geliştirmenin temel öncelikleri olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Demir yollarında başlattığımız serbestleşmeyle birlikte özel sektörün yolcu ve yük treni işletmeciliği yapabilmesinin önünü açtık. Bu kapsamda, 3 şirketi demir yolu yolcu tren işletmecisi, 4 şirketi ise demir yolu yük tren işletmecisi olarak yetkilendirdik. 2022 yılında demir yollarındaki toplam 38,5 milyon ton yükün yüzde 16'sı özel demir yolu tren işletmecileri tarafından taşındı. Demir yolunda taşımacılık payının daha da artırılması için, yatırım ve işletmecilik maliyetlerinin düşürülmesi, karasal yükün demir yollarına kaydırılmasının cazip hale getirilmesi çalışmalarımız devam ediyor."

Bu amaçla 2053 yılında 28 bin 590 kilometre hat uzunluğuna ulaşmayı hedefledikleri bilgisini veren Karaismailoğlu, projeyle demir yolu bağlantılı lojistik merkezler ağı sayesinde, Türkiye'nin lojistik kapasitesini, verimliliğini güçlendirmeyi ve yük taşımacılığında demir yolunun payını artırmayı hedeflediklerini söyledi.