TEKSTİL SEKTÖRÜ DESTEK BEKLİYOR
Zamanın çok önemli olduğu ve trendlerin hızla değiştiği günümüzün hızlı dünyasında, hazır giyim sektörü modern modanın mihenk taşı olarak karşımıza çıkıyor. "Hazır giyim" sektörü olarak da bilinen bu sektör, giyinme, alışveriş yapma ve modayı algılama şeklimizi şekillendirmede çok önemli bir rol oynuyor
Hakan DİKMEN
Makroekonomik açıdan bakıldığında, hazır giyim sektörü önemli etkilere sahiptir. Üretim ve dağıtımdan perakende satışa kadar tedarik zinciri boyunca istihdam fırsatları yaratır. Sektör, özellikle güçlü bir imalat tabanına sahip olan birçok ülkede GSYİH'ya önemli bir katkı sağlamaktadır. Dahası, giyim ve tekstil alışverişi yoluyla dünyanın farklı bölgelerini birbirine bağlayarak uluslararası ticareti ve ticareti körükler.
İhracat yüzde 7 geriledi
Ülkemizde hazır giyim sektörü ihracatı yılın ilk 7 ayında yüzde 7 gerilemiş ve 12,4 milyar dolardan 11,54 milyar dolara inmiştir. İhracat miktar olarak ise yüzde 15,2 azalarak 860 bin tondan 729 bin tona inmiştir. Birim fiyatlar ise yüzde 9,8 artmış ve 14,42 dolar/kg’den 15,83 dolar/kg seviyesine çıkmıştır. Sektörden konuştuğumuz bu konuda önemli kişiler bu yılın son üç ayınn sektör için çok zor geçeceği yönde. Tekstil sektörü ihracatı yılın ilk 7 ayında 9,8 gerilemiş ve 6,11 milyar dolardan 5,51 milyar dolara inmiştir. İhracat miktar olarak ise yüzde 5,2 azalarak 1,34 milyon tondan 1,27 milyon tona inmiştir. Birim fiyatlar ise yüzde 4,8 düşmüş ve 4,56 dolar/kg’den 4,34 dolar/kg seviyesine inmiştir. Hazır giyim ve tekstil ihracatı şubat ayında yaşanan deprem afetinden önemli ölçüde etkilenmiştir. Çalışanlarda ve üretimde önemli kayıplar oluşmuştur. Nisan ayından itibaren depremin sektörler üzerindeki etkileri azalmaya başlamıştır. İhracattaki düşüşün bir diğer ve en önemli nedeni ise ihracat pazarlarındaki yavaşlamadır. Yılın ilk 7 ayında Almanya ve İspanya başta olmak üzere Avrupa ülkelerine, İngiltere ve ABD’ye ihracat önemli ölçüde düşüş göstermiştir.