SON DAKİKA
Otomotiv Perşembe 18 Mart 2021 02:24

OCTAVİA'YA ELEKTRİK DESTEĞİ

Skoda, kompakt sınıfın en beğenilen modellerinden olan Octavia'nın yeni neslini satışa sundu. 1.0 litrelik tasarruflu motoruyla yeterli performansı da sunulabilen yeni araç, geniş iç hacmi, dev bagajı ve konforlu yapısıyla dikkat çekiyor.

Octavia'ya elektrik desteği

Otomotiv dünyanın rahatlığa önem veren markalarından Skoda, kompakt sınıftaki başarılı modeli Octavia’yı yeniledi. Klasik ve sportif hatların bir arada kullanıldığı yeni araç, sınıfındaki iddiasını artırmayı hedefliyor. 

600 litrelik bagaj

Bu hafta konuğumuz olan yeni araç, yeni nesil motor seçeneği, zengin donanımı ve konfor seviyesiyle dikkat çekiyor. Geniş ön ızgara, yeni LED farlar ve büyük motor kaputu, arka bölümde ise şık farlar ve estetik bagaj kapağı aracın prestijli görünümü zirveye çıkarmış. 17 inçlik alaşım jantlar ve yüksek omuz çizgisi de aracın heybetli görünmesini sağlıyor. Aracın iç mekanı ise tamamen yeni. İç mekanda ilk dikkat çeken nokta tuşların tamamen dokunmatik hale getirilmesi. İki kollu direksiyon kolunun solundaki tuşlar bile artık dokunmatik özellikte. Bu sayede konsol oldukça ferah bir his sunuyor. Aracın tamamen yenilenen çok kademeli kabin konseptinde, yüksek konfor, kalite ve teknoloji ön plana çıkıyor. Sürücü ve yolcular için en rahat yaşam alanını sunmak adına geliştirilen kabin, aynı zamanda şık tarzıyla da dikkat çekiyor. 10.25 inçlik dijital gösterge paneli kadar 10 inçlik dokunmatik multimedya sistemi de oldukça şık ve işlevsel. Yeni vites kolu da oldukça şık tasarlanmış. Yeni model, alışıldık geniş ve ferah kabinini bir adım daha ileriye taşıyor. Ön bölümde sunulan yaşam alanı oldukça genişken, arka bölümde sunulan ferahlık bir üst sınıfı aratmayacak kadar başarılı. Artan diz mesafesiyle yolculuk daha lüks hale geliyor. Octavia sedanın bagaj hacmi de 10 litre daha arttı. 600 litreye ulaşan bagaj aynı zamanda elektrikli. Yeni Octavia, Türkiye’de benzinli motor seçenekleriyle satılıyor. 1.0 ve 1.5 litrelik TSI motorlar, güçlü ve çevreci yapılarıyla dikkat çekiyor. Bize konuk olan 3 silindirli ve 1.0 litrelik TSI EVO e-TEC motor, 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DSG ile kombine ediliyor. Küçük bir elektrik motoruyla desteklenen benzinli ünite, 110 beygir güç ve 200 nm tork üretiyor. Bu kombinasyon, otomobili 0’dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaştırıyor. 

Ortalama tüketim 4.2 litre

Aracın saatte 208 kilometrelik maksimum hızı da beklentileri karşılıyor. Elektrikli motor, kalkışlarda ve ivmelenmelerde benzinli motora 12 kW’ya (yaklaşık 16 beygir) kadar destek oluyor. Aracın yavaşlaması sırasında veya hareket halinde gaz pedalı bırakıldığında ise, 48V batarya şarj ediliyor. Bu sayede aracın ortalama tüketimi 4.2 litreyi düşürülmüş. Bizim kullanımımızda elde ettiğimiz 5.3 litrelik ortalama da oldukça başarılı. 

Fiyatı 295 bin liradan başlıyor

Yeni nesille birlikte aracın yol tutuş yeteneği de artırılmış. Virajlarda daha başarılı tutunma özellikleri sergileyen otomobil, sakin sürüşlerde de yolcularını konforuyla şımartıyor. Son derece zengin bir donanım listesiyle satılan yeni aracın başlangıç fiyatı 294 bin 900 lira olarak belirlenmiş. Bize konuk olan 1.0 litrelik üst donanımlı versiyonda bu fiyatı 319 bin 600 lirayı buluyor. Rakiplerle benzer bir fiyata satılan araç, geniş iç ve bagaj hacmi, tutumlu motoru ve konforuyla sınıfının iddialı oyuncularından bir olarak öne çıkıyor.