SON DAKİKA
Perakende Cumartesi 24 Haziran 2023 11:33

MÜŞTERİYE SATIŞLARI MAYISTA YÜZDE 60 ARTTI

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) üyesi işletmelerin yüzde 60'ının satışları mayısta geçen yılın aynı dönemine göre arttı.

Müşteriye satışları mayısta yüzde 60 arttı

BMD'den yapılan açıklamada, derneğin üyeleri ile yaptığı mayıs ayı anketinin sonuçları paylaşıldı. Buna göre, organize perakende sektörü, fiyatların daha da yükselmesinden endişe eden yerli müşterinin ihtiyaç alışverişini öne çekmesi nedeniyle mayısta hem adet satışını hem de cirosunu artırdı. Yabancılar ise mayısta da frene basmaya devam etti. Açıklamada konuya ilişkin değerlendirmeleri yer alan BMD Başkanı Sinan Öncel, nisan ayının ardından mayısın da organize perakende sektörü için verimli geçtiğini belirterek, iki seçimin gerçekleştirildiği ayda Anneler Günü için hediyelik alışverişinin cirolara pozitif katkı sunduğunu anlattı. Özellikle enflasyonun yüksek oranlarda seyrettiği dönemlerde ciro artışının kendileri için bir anlam ifade etmediğini kaydeden Öncel, "Sektördeki gelişimi daha çok adet satışları üzerinden değerlendiriyoruz. Mayıs 2022 ile kıyasladığımızda markalarımızın yüzde 60'ının adet satışlarını artırdığını görüyoruz. Nisandan mayısa ortalama adet satışlarında artış göze çarpıyor. Ciro özelinde baktığımızda da artış eğilimi sürüyor." açıklamasında bulundu. Sinan Öncel, imkanı olanların fiyatların daha da artacağı endişesiyle ihtiyaç alışverişini erkenden yapmayı tercih ettiğini kaydederek, yabancıların perakende satışlarına katkısının geçen yıla göre daha zayıf seyrettiğini bildirdi. Öncel, okulların kapanması, tatil sezonunun başlaması ve Babalar Günü'nün etkisiyle haziranın 3 haftasında da yoğun bir alışveriş trafiği gözlemlediklerini belirterek, Kurban Bayramı ve tatil alışverişinin etkisiyle canlılığın bir süre daha devam etmesini beklediklerini anlattı.