SON DAKİKA
Lojistik Perşembe 17 Ağustos 2023 11:49

E-TİCARETTE KARGO VE TESLİMAT SÜREÇLERİ ÇOK BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR. E-TİCARETİN NİHAİ BAŞARISINDA TESLİMATLAR ÖNEMLİ BİR YER TUTUYOR.

UTİKAD Başkanı Ulusoy, lojistikin genel giderlerinde önemli artış yaşandığını belirterek, "Yüksek enflasyon ve beraberinde gelen akaryakıt zamları da uzun vadeli yurt içi taşıma fiyatlandırmasını imkânsız hale getirdi" dedi.

E-ticarette kargo ve teslimat süreçleri çok büyük önem taşıyor. E-ticaretin nihai başarısında teslimatlar önemli bir yer tutuyor.

Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER) bu bilinçle önemli bir ankete imza attı. Anket sonuçları e-ticaret şirketlerinin kargo şirketleri ile bazı konularda ciddi sorunlar yaşadıklarını ortaya koydu. Sektör, acil çözüm bekliyor. Grand View Research’ün verilerine göre, küresel e-ticaret lojistiği pazarı 2022 yılında 315 milyar dolara ulaştı. Sektörün, 2023 ila 2030 yılları arasında %22,3'lük bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) ile büyümesi bekleniyor. 2023 yılında pazar hacminin 600 milyar doları, 2033 yılında 3 trilyon doları aşması bekleniyor. Bu rakamlar e-ticarette lojistik, kargo ve teslimat süreçlerinin önemini ortaya koyuyor. Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER), bu bilinçle önemli bir anket çalışması yaptı. Anket, e-ticaret şirketlerinin kargo ve teslimatta yaşadıkları sorunları gözler önüne serdi. 

Konuyla ilgili açıklamarda bulunan ELİDER Başkanı Fehmi Darbay, anketin sektörde çözüm arayışlarının gerekliliğini ortaya koyduğunu belirterek, “E-ticarette müşterinizi sipariş aşamasına kadar memnun edebilirsiniz ama kargo süreçlerinde yaşanan bir sorun e-ticaret şirketinin hanesine yazılıyor. Bu durum e-ticaret şirketlerinde handikapa yol açıyor ve müşteri kaybediyorlar” dedi.

ELİDER bünyesindeki kargo ve lojistik çalışma grubu tarafından e-ticaret şirketlerinin kargo ve teslimat özelinde yaşadıkları sorunlara ilişkin bir anket çalışması yapıldı. Ankete, Türkiye’de e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren 348 e-ticaret şirket temsilcisi ya da e-ticaret satıcısı katıldı. 10-31 Temmuz tarihleri arasında bilgisayar destekli internet anketi (CAWI) yönetimi ile yapılan anketin sonuçları, e-ticaret sektöründe kargo gönderileriyle ilgili yaşanan sorunların önemini ve çözüm arayışlarının gerekliliğini ortaya koydu. Ankete katılan şirketler aylık ortalama 8 bin 700 paket gönderim yapıyor. Şirketler en çok paket ve desi boyutu konusunda uyuşmazlık yaşıyor. E-ticaret satıcısı, “Çok pahalıya taşıma hizmeti alsak da son tüketiciye ulaşma kanalımız olan kargoların taşınması, özeni ve teslimat sorunları sebebiyle yüzlerce müşteri ve sipariş kaybı yaşıyoruz” ifadesini kullandı.