SON DAKİKA
Sigorta Cuma 02 Ağustos 2024 02:34

DOĞAL AFETLER SİGORTAYA İLGİYİ ARTTIRDI

BNP Paribas Cardif tarafından Ocak ve Şubat aylarında 21 ülkeden 21 bin katılımcıyla gerçekleştirilen "Protect & Project Oneself" (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması'nın sonuçları açıklandı.

Doğal afetler sigortaya ilgiyi arttırdı

Araştırmaya göre, Türkiye’deki katılımcıların en büyük kaygıları sırasıyla doğal afetler (yüzde 87), kritik hastalıklar (yüzde 86) ve kazalar (yüzde 84) oldu. Araştırma, Türkiye’deki katılımcıların büyük bir kısmının kısa veya orta vadede gelir kaybı endişesi taşıdığını ortaya koydu. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 67’si, kısa veya orta vadede gelir kaybı yaşamaktan endişe duyduğunu belirtirken bu oran ülkemizdeki maddi kaygının yüksek olduğunu gösteriyor. Katılımcıların yarısı, ölüm, hastalık veya işsizlik gibi olumsuz durumlarda maddi yük altına girmeyi endişe ettiklerini ifade etti.

BNP Paribas Cardif’in araştırması, sigorta algısındaki değişimlere ve trendlere dair önemli veriler sunuyor. Beklenmedik yaşam olaylarının, mevcut yaşam standartlarını koruyamama endişesiyle kredi hayat sigortalarına olan ilginin arttığı gözlemlendi. 2020 yılındaki pandemi etkisiyle sağlık sigortalarına ilgi de önemli ölçüde yükseldi. Katılımcılar, hayat sigortalarını beklenmedik olaylara karşı bir koruma aracı olarak değerlendirdiklerini belirtti.

Bu bağlamda, sigorta müşterilerinin yüzde 66’sının, sigortacılarından sağlık uzmanlarıyla görüşme, koçluk seansları teminatı, kişiselleştirilmiş destek programları, çevrimiçi bilgi ve tavsiye ile kişiselleştirilmiş dijital uygulamalara erişim gibi taleplerde bulundukları belirlendi. 

Bu oran, Şubat 2023’teki deprem felaketinin ardından Türkiye’de sigorta bilincinin artmakta olduğuna işaret ediyor.

Araştırma, sigorta çözümlerine erişim konusunda Türkiye’de yaşanan zorlukları da ortaya koydu. Avrupa genelinde sigorta müşterilerinin yaklaşık yüzde 70’i bu konuda zorluk yaşarken Türkiye’de bu oran yüzde 80’i aşıyor. Sigorta çözümleri hakkında daha fazla netlik bekleyen tüketiciler, sigorta içerikleri, istisnalar ve sahip olma koşulları konusunda belirsizlik yaşadıklarını ifade etti.