DİJİTALİN KİTABI MI OLUR?
Yazar: Göksemin Gökalp Özdemir Elma Yayınları
18 yıldır 700’e yakın yerli ve yabancı markayla çalışan, danışmanlık ve eğitim veren Göksemin Gökalp
Özdemir’in pazarlama dünyasına kazandırdığı ilk kitabı “Dijitalin Kitabı mı Olur?” okuyucusunu
yenidünyada dijital pazarlamanın şifrelerini çözmeye davet ediyor. Kısa sürede çok satanlar listesine giren
kitap dijitalin büyüleyici bir o kadar da korkutucu dünyasında nereden başlayacağını bilmeyenler ve bu
yolda kendini biraz kaybolmuş hissedenler için adeta bir başucu kitabı niteliğinde.
Yazar kitabın ilk bölümünde yenidünyada bir marka kurarken dikkat edeceğiniz, kimlik ve markanın
varoluşa dair unsurlarını; ikinci bölümünde ise dijital dünyada markanızı parlatmak, fark yaratmak için
yapılması gerekenleri adeta bir danışmanlık seansı şeklinde aktarıyor. Bir markayı satın almaya nasıl karar
veriyoruz? Marka konumlandırması nasıl yapılır? Dijital itibarımızı nasıl güçlendiririz? E-ticarette nasıl
başarılı oluruz? Web sitemizi hedef kitlemiz nasıl ziyaret eder? Sosyal medya kullanmanın püf noktaları,
reklam verenler için tavsiyeler, marka topluluğu kurmak, kişisel veri yaklaşımının markaya kattığı değer
ve tabii Metaverse, NFT gibi yeni teknolojilerin markaya etkisi kitabın ana başlıkları arasında..
Özdemir kitapla ilgili düşüncelerini şöyle paylaşıyor: Kariyerim boyunca bana hep, “Neden kitap
yazmıyorsun” diye sordular. “Dijitalin kitabı mı olur” derdim. Endişem kitapta yazılanların güncelliğini kısa
sürede kaybedeceği düşüncesiydi. Ancak zamanla daha büyük bir sorunun varlığını keşfettim. Konu dijital
olunca insanlar henüz “ne bilmediklerini” dahi bilmiyorlardı. İşte tam bu sorunu çözmek için bu kitabı
yazdım. Mark Prensky 2001 senesinde bizi iki yeni terimle tanıştırdı: dijitalin göçmenleri ve dijitalin
yerlileri. Göçmenler teknolojiyle sonradan tanışanlar, yerliler bu teknolojiye gözünü açanlar. Ben bir dijital
göçmenim. Doğduğumda tek kanallı televizyonlar vardı ve henüz internet yoktu. Bugün yerlilerle de
göçmenlerle de çalışıyorum. Tecrübelerim bana, ister göçmen ister yerli olun, ne kadar güncelseniz ancak
o kadar uzman ve başarılı olabileceğinizi söylüyor.
Özdemir, kitapta deneyimlerini paylaşırken, markaların hayatını değiştirecek pratik öneriler de sunuyor.