SON DAKİKA
Perakende Cumartesi 17 Haziran 2023 16:07

2023 DİJİTALLEŞME YILI OLACAK

Lüks perakende sektöründe 2023 yılının ilk yarısını değerlendiren Enplus Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO'su Murat Hatipoğlu, ikinci yarıya dair hedeflerini paylaştı. Hatipoğlu, mağaza ve dijitalleşme yatırımları ile elde ettikleri bu büyümeyi korumak istediklerini söyledi.

2023 dijitalleşme yılı olacak

2023 yılının ilk yarısına deprem ve seçimin yarattığı ekonomik etkinin yanı sıra daha birçok faktör hâkim olurken lüks perakende sektörü kendi içinde nispeten büyüme gösterdi. Değişen kullanıcı deneyimleri sektörün büyümesinde belirleyici olurken, müşterilerini daima dünya markalarının en yeni ve teknolojik ürünleriyle buluşturan Enplus, sektör üzerinde bir büyüme elde etmeyi başardı. Sektörün dördüncü çeyrekte birinci ve ikinci çeyrekteki kayıplarını fazlasıyla kapatacağını öngördüklerini söyleyen Enplus Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Murat Hatipoğlu, yılın ikinci yarısı için hedeflerini ve beklentilerini anlattı.

YÜZDE 35’İN ÜSTÜNDE BÜYÜME

Premium mutfak ürünleri, küçük ev aletleri ve lüks beyaz eşya sektörlerinde kendi alanlarında lider markaların perakende satışını gerçekleştiren Enplus, 2023 yılının ilk yarısını enflasyondan arındırılmış yüzde 35’in üstünde bir büyüme oranı ile tamamlayarak önemli bir başarıya imza attı. İlk yarıda oldukça umut vadedici bir tablo gördüklerini ifade eden Murat Hatipoğlu; “Baktığımızda ilk yarı hedeflerini planlanan bütçe çerçevesinin üstünde gerçekleştirdik. Tüm ülkemizi sarsan deprem ve uzun süre gündemden düşmeyen seçim telaşına karşın toplamda enflasyondan arındırılmış olarak yüzde 35’in üstünde bir büyüme sağladık. Geçen sene ile karşılaştırdığımızda ise aynı döneme göre yüzde 35’in üzerinde tamamlama başarısı gösterdik. Bu başarımızın arkasında ilk yarıda hayata geçirdiğimiz birçok yatırım ve iş birliği var. 2023’ün ilk yarısında dünyaca ünlü Alman markası Liebherr ile bir ortaklık imzaladık. Liebherr artık Enplus bünyesinde olacak. İlk ürünler gelmek üzere, çok hızlı bir şekilde de mağazalarımızda yerlerini alacaklar. Beyaz eşya kulvarının en büyük markalarından birini bünyemize kattığımız için çok mutluyuz. Liebherr’in globalde yaptıkları ciro 1,3 milyar euro. Bu anlamda Liebherr markası ile Türkiye’de de önemli bir beklenti içerisindeyiz. Yine ilk yarıda Ankara’da toplam dört mağazanın açılışını gerçekleştirdik. Aynı şekilde Antalya’da bir mağazamızın açılışını yaptık” diye belirtti.

YILIN İKİNCİ YARISINA HIZLI BİR GİRİŞ YAPACAK

Yılın ikinci maratonunun çok daha hareketli geçeceğinin altını çizen Hatipoğlu; “Enplus olarak yatırımlarımızı hızlandıracağımız bir döneme giriş yapıyoruz. Genelde ikinci yarıdaki son çeyrek daha hareketli geçer bu sene de öyle olacağını düşünüyoruz. Zaten ikinci çeyrekte seçimi de geride bıraktığımız için nispeten daha sakin bir yaz geçirmeyi bekliyoruz. Dördüncü çeyrekte ise tekrardan bir hareketlenme söz konusu olacaktır. Hatta beklentimizin üzerinde olacağını öngörüyoruz. Sektör cirosunun yüzde 40 ila 45’ini dördüncü çeyrekten elde ediyor. Bu sene de öyle olacaktır. Yılın ikinci yarısında toplamda 6 tane mağaza açarak büyüme trendini hızlandıracağız. Bundan sonraki en büyük hedefimiz ise yurt dışı pazarlarına açılmak. Bu noktada yurt içinde elde edeceğimiz her başarı bizi uluslararası pazarlar için daha da motive edecektir” dedi.